Kış Kampı Değerlendirme Toplantısı
Emrah Sapa İmam Hatip Ortaokulu 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı
Sömestr Destekleme ve Yetiştirme Kursu İngilizce Dersi Kurs Raporu
İki haftalık sömestr ders programı boyunca normal okulda işlenen müfredattan farklı olarak yüzde 90 seviyesinde İngilizce olarak ders işlenmiştir.
Öğrencilerle ders içi ve ders ışı bütün iletişimin İngilizce olarak sağlanması öğrencilerde farklı bir algıya sebep oldu. İlk önce endişe ve başarısızlık hissine kapıldılar daha sonra ise her söyleneni anlamamalarının çok normal olduğu söylendi. Genel olarak vücut dili ve tahtaya yazılan çizilenle bir şeyler anlayıp anlamadıkları sorulduğunda olumlu cevap alındı. Hatta zor anlayan ve sessiz kalan öğrencilerin de basit sorulara cevap verebildiği gözlemlenmiştir.
Tegm sitesinden dinleme materyal ,aktivite ve oyunlardan faydalanılmıştır. Özellikle oyunlarda öğrencilerin çok eğlendiği görülmüştür. Bunların haricinde evden İngilizcelerini öğrensinler ve İngilizce olarak ne için kullanıldıklarını anlayıp söyleyebilsinler diye bir çantaya koyduğum çok sayıda araç gereç materyal öğrencilerin oldukça ilgisini çekmiştir. Bir sonraki derste önceki dersin kelimelerini hatırlatmak amacıyla sınıf içindeki resim panolardan faydalanılmış, öğrencilerin daha rahat hatırladığı gözlemlenmiştir.
Öğrencilere İngilizce günlük tutmanın ne kadar önemli olduğu sınıfa İngilizce tutulmuş bir günlük götürülüp bireysel olarak öğrencilere gösterilerek tavsiye edilmiştir.
Sömestr Dyk müfredatı haricinde öğrencilerle alfabe şarkısı söylenmiş, harfleri hecelemeleri her birinin isimleri heceletilerek pekiştirilmiştir. Aynı şekilde hangi günde ayda mevsimde yılda olduğumuz pratik olarak sorulmuş ve İngilizce olarak açıklanmaya çalışılmıştır. Kavrayışlarının olumlu yönde olduğu gözlemlenmiştir. Sınıfa İngilizce olarak hazırlanmış menüler götürülmüş tepsi de kullanılarak garson, müşteri, sipariş verme durumu eğlenceli bir şekilde ilk etapta söylenen cümle ezberlenip diğer öğrenciye söylenerek gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin roleplay videoları kaydedilmiş, öğrenciler işi daha ciddiye almışlardır. Müfredat konuları hızlı bir şekilde tekrar edilerek Dyk müfredatında yazılan konuların haftalık ders saatine göre paylaştırılması sağlanmıştır. Günlük hayata yönelik yemek pişirme, turistik yerler, diyalog tamamlama, okuduğunu anlayıp çıkarım yapma,s ayısal mantık kullanarak sorulanı bulma gibi konularda sorular da çözülmüştür. Bilgi yarışması tarzında sorular kontrol öğrencilere bırakılarak çözülmüştür. Direct Method,Total Physical Response,Silent Way metod ve yaklaşımlarından ağırlıklı olarak faydalanılmıştır. İnternet uygulaması olarak da işitsel İngilizce ile resim çizmeyi birleştiren bir uygulama olan Google Quick Draw uygulaması öğrencilerin oldukça hoşuna gitmiştir ve uzun süre oynamışlardır.
Sonuç olarak Sömestr Dyk kursu normal müfredattan çok farklı olarak gerçek anlamda yaparak yaşayarak ve işitsel ve konuşarak dil öğrenimini gerçekleştirmeyi sağlamıştır.